Redenen om naar Rotterdam te verhuizen

Rotterdam, de havenstad van Nederland. Dit is eigenlijk al een reden op zich om te verhuizen Rotterdam. Daarnaast zijn er veel andere redenen waarom jij moet verhuizen naar Rotterdam.

Gemengd cultuur

Rotterdam is een stad waar veel verschillende culturen te vinden zijn, het is een erg multiculturele stad. Wat je veel ziet in Rotterdam, is dat er op de meeste plekken een gemixt publiek is. Hierbij gaat het om leeftijden, het ras van mensen, de nationaliteit en de achtergrond. Dit maakt het leven in Rotterdam erg gezellig en op deze manier voelt niemand zich buitengesloten. Het maakt niet uit wie jij bent of met wie jij omgaat, je bent overal welkom. In andere steden is dit veel over het algemeen minder van toepassing dan in Rotterdam.

Voetbalclubs

Feyenoord is de grootste voetbalclub van Rotterdam. Naast Feyenoord heb je ook 2 andere grote Rotterdamse voetbalclubs, namelijk Sparta en Excelsior. Als jij voetbalfan bent, is deze stad zeer geschikt voor jou. Op het gebied van voetbal mis je niet in de bruisende stad Rotterdam. Daarom is Rotterdam de meest geschikte stad voor iedere Nederlandse voetbalsupporter.

Niet te druk

Rotterdam is de op één na grootste stad van Nederland, maar gelukkig niet de drukste. In Amsterdam is het veel drukker, hier kun je amper over straat lopen zonder tegen anderen aan te lopen. In Rotterdam is dit niet het geval, je hebt er veel gezelligheid, maar het is er over het algemeen niet zo druk. Dit komt doordat er in Rotterdam minder toeristen zijn. Deze gaan over het algemeen vaker naar Amsterdam. Aangezien er minder toeristen zijn, voelt het niet alsof jij tussen de toeristen woont. In plaats daarvan woon je tussen de  trotse Rotterdammers.

Goed verhuizen

Als je eenmaal van plan bent om naar Rotterdam te verhuizen, moet je dit goed plannen. Rotterdam staat onder andere bekend om de hoge gebouwen. De kans dat je in een appartement op een hoge verdieping terecht komt, is dus relatief groot. Dit is niet altijd even makkelijk want je moet op de een of andere manier alle zware meubels helemaal naar boven zien te krijgen. In je eentje is dit een verloren zaak, daarom is het handig om hier hulp bij te krijgen. Je kunt dan een verhuislift Den Haag huren. Dit wordt gedaan door professionals die dit al heel vaak hebben gedaan dus je hoeft je geen zorgen te maken dat er iets mis gaat. Als je toch bang bent dat er dingen kapot zullen gaan, kun jij jouw spullen altijd laten verzekeren. Als er toch iets kapot gaat, wat amper voorkomt, ben je wel verzekerd.